De bumpy ride naar Chitwan

24 juli 2018 - Chitwan, Nepal

WE GAAN EINDELIJK BEGINNEN!!

Vandaag zijn we van Kathmandu naar Chitwan gereden. Zonder file en oponthoud is dit ongeveer 4 uurtjes. Wij hadden de eerste afslag gelijk geluk! We sloegen een weg in die in onderhoud was. Er lagen alleen brokken steen en vlak was de weg ook niet. Hier werden we dus al door elkaar geschud. In Kathmandu zelf is het chaos en altijd druk op de weg. Normaal gesproken doe je er een half uurtje om de stad uit te komen, maar wij hebben hier meer dan een uur overgedaan vanwege de file. De wegen in de randen van de stad waren van zand, maar omdat we in de monsoon zitten, waren deze verandert in gladde, met diepe kuilen modderwegen.

Na nog 2 uur rijden zijn we gestopt bij een hotel langs de weg voor een pauze. We vroegen hoelang we nog moesten en het bleek dat we nog 3 uur moesten toen. Het grootste deel van deze 3 uur heb ik geslapen. Door de kuilen werd je soms weer wakker geschud, maar ik viel zo weer in slaap. Het laatste stukje waren de wegen ineens zeer goed. (De kwaliteit van snelwegen bij ons.) We moesten een klein stukje door de stad om het hotel te bereiken.

Helemaal bezweet stapten we de busjes uit. Het weer in Chitwan is er warm en vochtig. Gelukkig is onze kamer voorzien van een goede airco. We konden gelijk aanschuiven voor de lunch. De lunch werd vervolgd door de introductie. Hier leerden we elkaar en de lokale begeleiding kennen. Ook kregen we het programma voor de komende dagen. Daarna hadden we vrije tijd en om 19.00 hadden we diner. Daarna wilde ik lekker gaan douchen alleen het water is hier nogal koud. Dat werd een speedy douchebeurt 😅. Vervolgens heb ik nog de laatste dingen uitgepakt en zijn we gaan slapen, want ontbijt is om 7.00!

Ik kan niet wachten om morgen voor het eerst een ziekenhuis in te mogen en om te helpen!! 😄