Bye bye Chitwan!

1 augustus 2018 - Chitwan, Nepal

Het einde van mijn eerste project is al inzicht!

Vandaag heb ik vast een beetje kunnen zien hoe mijn volgende project (care and community) is. We zijn naar een basisschool geweest om daar uitleg te geven over tandenpoetsen en handen wassen. Bij binnenkomst begonnen de meeste kinderen al enthousiast te schreeuwen. Dat vond ik al leuk om te zien. Om ervoor te zorgen dat de kinderen goed onthouden hoe ze hun tanden moeten poetsen, hebben we er een liedje met ze over gezongen. Vervolgens kreeg ieder kind een tandenborstel en een tube tandpasta. Om ze wat te laten ontspannen na al het meedoen en opletten, hebben we spelletjes met ze gedaan. Tijdens het spel hebben we het onderwerp van tandenpoetsen naar handen wassen veranderd. Zo konden we in 1x door met onze uitleg over handen wassen. Ook hierbij hebben we een liedje met ze gezongen. Alle kinderen deden enthousiast mee! Daarna mochten we met de kinderen gaan tandenpoetsen bij de fonteintjes. Toen alle kinderen een witte glimlach hadden, gingen we nog even buitenspelen op het veld. Ieder kind deed mee. Dit uitje was een van de leukste dingen van het hele project. Ik hoop dat mijn volgende project meer van dit soort momenten heeft.

Na de lunch gingen we nog de stad in om wat te shoppen. Ik hoef nog niks, want ik ben er nog wel even. Tijdens het rondlopen begon het keihard te regenen. Het kwam loodrecht naar beneden. Uit de douchen komt nog niet eens de helft van het water wat ik daar over mij heen kreeg. We zijn dus maar snel terug gegaan naar het hotel. Aangekomen in het hotel moesten we snel omkleden, want we kregen nog een Nepalese dansles. Het was niet echt een les, maar meer Just Dance. De lerares zette muziek op en deed de dans terwijl het ondertussen moesten proberen na te doen. Het ging nog best goed voor mij gevoel. Hierna hadden we diner en tijd voor ons zelf en tijd om in te pakken. Morgen vertrekken we om 7 uur weer richting Kathmandu. Dat wordt lekker vroeg op!

Dit maakt een einde aan mijn verblijf in Chitwan. Tot ziens Chitwan!  Bedankt voor de mooie momenten ❤.

1. Ome Mark:
    2 augustus 2018