Het Kankerziekenhuis

27 juli 2018 - Chitwan, Nepal

Vandaag zijn we naar het meest depressieve ziekenhuis geweest. In het kankerziekenhuis zijn alle patiënten met alle soorten kanker.

De afdeling waar we eigenlijk zouden meelopen was gesloten dus gingen we maar naar de kamers van de patiënten. Na een half uur werd het al wat saai, want het enige wat je kon doen was kijken naar de patiënten en de documenten. Praten met de patiënten is heel lastig door de taalbarrière.

Tijdens de lunch hebben we gevraagd of we weer terug naar het hotel mochten. Dit klinkt misschien wat respectloos, maar het enige wat je kon doen was kijken naar de patiënten die veel aan het lijden waren.

Terug in het hotel hebben we ons opgefrist om momo's te maken. Met avondeten mochten we ze proeven. Ik moet eerlijk zeggen dat de professioneel gemaakte momo's beter smaken en er beter uitzien 😅.

Nu ga ik mij voorbereiden op ons weekendtripje naar Chitwan National Park. Hier zullen we een nachtje slapen, dus dat wordt deels weer inpakken!