Mijn laatse nachtje van huis!

19 augustus 2018 - Doha, Qatar

MAAND WAAR BEN JE GEBLEVEN? De tijd is zo snel gegaan. Ik ben nu alweer halverwege mijn reis naar huis. Afgelopen maand was onvergetelijk en ik zou het voor geen miljoen willen ruilen. Ik ben trots op mezelf dat ik gewoon zelf gegaan ben en het er zelf de mooiste herinneringen heb gemaakt.

Als een na laatste verliet ik het hotel voor het vliegveld. Bedankt International Guest House en het cafe voor de afgelopen 2 weken! Natuurijk was er wat file maar we hadden genoeg speling hiervoor. Op het vliegveld het allerlaatste afscheid en dan maar inchecken. Om binnen te komen moet je al je paspoort laten zien en gelijk door beveiliging met al je bagage. Ik moest die grote zware koffer op de band zien te krijgen πŸ˜‚. Ik hoor je nu al denken dat is haar zelf niet gelukt, maar ja hoor ik heb het gewoon even zelf gedaan 😏πŸ’ͺ🏻. De controle was niet heel erg streng en nauwkeurig voor mijn gevoel, maar ik heb toch niks illegaals bij me dus voor mij maakt dat niet uit. Na inchecken mocht ik weer door immigratie. Was ik halverwege de lange rij kwam ik erachter dat ik het formuliertje zelf moest invullen.... Moest ik uit de rij het snel invullen en weer achteraan aansluiten. Gelukkig schoof de rij redelijk snel op. Toen ik mijn gegevens en formulieren aan de man gaf, begon hij eerst heel moeilijk te kijken. Ohnee dacht ik straks is er iets fout en mag ik niet door πŸ˜…. Na een tijdje moeilijk kijken kreeg ik de stempels en mocht ik opnieuw door douane. Dit ging ook weer vlot en zonder moeilijk heden. Gelukkig hoefde ik nog maar een half uur tot boarden want het vliegveld in Kathamndu is vooral bankjes om te wachten 😴.

Na een 4 uur durende vlucht kwam ik eerder dan gepland aan in Doha. Mij hoor je niet klagen over de vervroegde aankomst! In het vliegveld moest ik weer door douane en daarna opzoek naar het hotel. Mijn tussenstop is namelijk 12 uur πŸŽ‰. Eenmaal aangekomen wilde ik inchecken, maar dat had wat kleine probleempjes. Ik had namelijk niet de creditcard mee die geregistreerd stond bij de boeking en mijn kaart werd niet geaccepteerd.... Ik wilde dus cash gaan halen, maar ook de geldautomaten accepteerden mijn kaart niet. Heel bijzonder, want in elke winkel op het vliegveld wordt hij wel geaccepteerd! Na wat telefoontjes en appjes had ik uiteindelijk toch mijn kamer 😊. De kamer was heel luxe en groot na de 4 weken in Nepal. Er was ook een zwembad met uitzicht. Hier had ik natuurlijk op voorbereid en daar ging ik ook zeker gebruik van maken. In het zwembad keek ik uit de ramen voor het uitzicht. Het uitzicht was douane en de winkels achter douane. Er was uitzicht ja, maar niet wat ik had verwacht πŸ˜…πŸ™„. Zo kan ik bijna iedereen zeggen dat ze uitzicht hebben. Nouja ik had tenmiste een zwembad, dus ik mag niet al te veel klagen! Na een half uurtje lekker dobberen en zwemmen ging ik weer naar mijn kamer. Hier heb ik lekker een douche genomen onder de grote plafond douche en vervolgens nog wat tv gekeken op de veel te grote tv.

Om 5.45 am werd ik wakker gebeld zodat ik mijn vlucht niet zou missen. Ook nu heb ik weer een lekkere douche genomen en mijn spullen weer ingepakt. Nu nog even snel een warme chocolademelk halen en dan naar de gate. Nog 6 uurtjes vliegen en ik ben weer thuis 😍.

Ik zal zo snel mogelijk laten weten dat ik ben geland en weer thuis ben!