Het laatste avondmaal

5 augustus 2018 - Kathmandu, Nepal

HET EINDE IS IN ZICHT!

Donderdag mochten we weer de lange busreis terug maken. We hoopten dat het net zo voorspoedig als de heenreis ging, maar helaas.... We hebben er ongeveer 10 uur over gedaan. In het hotel mochten we opfrissen en gelijk door voor ons cultureel etentje. Dit was ons laatste diner met alle vrijwilligers van ons project. Het was een netjes restaurant midden in de stad. Hier kregen we 4 gangen en ondertussen dansten mensen tradionele dansen. Het eten was lekker alleen wat pittig. Ik had gehoopt na 2 weken eraan gewend te zijn.. De was een zeer geslaagde laatste avond.

Vrijdag stond ons laatste cultuurpuntje op het programma. We bezochten de Monkey Temple. Het is net alsof je in de apenheul loopt alleen dan met zwerfhonden erbij. Al het eten moesten we in de busjes achterlaten anders zouden de apen ons aanvallen om het eten te stelen. Dat is gelukkig niet gebeurd. Onderweg kregen we nog een mini cursus over de Mandela's die daar hand gemaakt worden. Ze zijn er mooi en nog mooier als je ze voor het licht houdt. Boven bij de tempel hadden we wat vrije tijd.
Na de tempel gingen we de stad in om souvenirs te kopen. Het regende natuurlijk, maar iedereen heeft alles kunnen kopen. Terug in het hotel was het tijd voor ons eerste afscheid. De tranen kwamen bij meerdere naar boven. Dit was pas het begin.
Met de overige zijn we nog een avondje uiteten geweest. Hier hebben sommige nog een peper wedstrijd gehouden. Ik was niet zo gek. Een japanse jongen had drie stukjes binnen 5 minuten gegeten. Hij stond op het punt om over te geven. Wij hebben er erg om gelachen!

Nu proberen voor te bereiden op het emotionele weekend van iedereen gedag zeggen! 😣