Verven, verven en nog eens verven!

6 augustus 2018 - Kathmandu, Nepal

WE ZIJN BEGONNEN MET HET VOLGENDE PROJECT!

Vandaag begon het Care and Community project. Om half 8 stond het ontbijt klaar. Pannenkoeken konden we helaas niet krijgen... Gelukkig heb ik die pas bijna elke dag gehad voor ontbijt. Na het ontbijt hadden we de introductie. Tot mijn verbazing waren de regels niet opeens verandert 😜. Na een wat vrije tijd om je klaar te maken gingen we richting de school. Hier gaan we de hele week aan de slag. Bij aankomst kregen we rood poeder op ons voorhoofd en een roos. We mochten door een poort van kinderen die ons enthousiast ontvingen. Na korte uitleg van wat we gaan doen, gingen we gelijk aan de slag. Iedere groep van 5 kreeg 1 klaslokaal om te schilderen. Een goed begin is het halve werk en die helft miste we zeker. De verf die we kregen was gekleurd water. Erg kansloos. Na 3 lagen zag je bijna alle vorige tekeningen op de muur nog. We kregen na de lunch andere verf. Dit ging 10x beter. Na 1 keer was het al 2x beter. Toen we net lekker de buitenkant van de school aan het schilderen waren, begon het keihard te regenen. Dat werd het einde van de eerste dag.... Morgen dus extra werk.

In het hotel hadden we extra tijd om ons schoon te boenen. Na het douchen en opfrissen gingen we het centrum in om wat te shoppen. Ik vind het knap van mezelf dat ik nog 1/3 van mijn geld over heb na al het winkelen en bezoekjes aan het cafe. (Hier krijg ik ondertussen al korting door mijn frequente komst). Voor diner gingen we weer naar het Nepalese restaurant. Dit was exact hetzelfde, maar toch minder gezellig. De nieuwe groep heeft nog niet dezelfde band als mijn oude groep. We hebben er gewoon het beste van gemaakt. Bij thuiskomst was het klaarmaken voor bed, want morgen moeten we extra verven!

Als er iemand ooit nog een schilder nodig heeft, na deze week kan ik prima het klusje voor je doen!