De voorbereidingen

19 juli 2018 - Heerhugowaard, Nederland

Na een paar maanden wachten IS HET EINDELIJK ZOVER! Morgen vlieg ik naar Kathmandu. Mijn eerste vakantie zonder de familie. Veel mensen vroegen of ik het spannend vond en ik zal je eerlijk zeggen het begint nu toch wel een beetje spannend te worden, maar het enthousiasme overheerst de zenuwen nog steeds! Ik kan niet wachten om Nepal te zijn en allemaal dingen te ontdekken.

Voor deze reis moest ik natuurlijk wel dingen van te voren regelen zoals een visa, mijn bagage (volgens de checklist), de vaccinaties, geld in de juiste valuta en mijn vliegtickets. Al deze voorbereidingen heb ik succesvol afgerond! Die grote puinhoop heb ik met wat gepuzzel in mijn koffers gekregen ( nu nog hopen dat ik niet te veel kilo's heb!).

Mijn visa heb ik van te voren bij Het Consulaat van Nepal aangevraagd en gekregen. Dit zal tijd en moeite schelen in Nepal. Ook zijn dit mijn eerste sticker en stempel in mijn paspoort en hopelijk straks van een grote collectie!

Voor de veiligheid van mijn gezondheid moest ik meerdere vaccinaties halen. Deze heb ik in juni al gehaald. Ik heb vaccinaties gekregen voor Hepatitus A/B, buiktyfus en rabiës. Het was maar goed dat ik op tijd was het halen van de prikken, want toen ik voor mijn laatste rabiës prik kwam, werden er geen nieuwe vaccinaties voor rabiës uitgedeeld omdat er niks meer op voorraad was!

Verder heb ik euro's ingewisseld voor Nepalese roepie's en alle belangrijke informatie over mijn vluchten en verblijfsplaatsen geprint. Met het opbergen van de belangrijke informatie waren de voorbereidingen helemaal klaar.

Ik heb er extra veel zin in nu alles ready to go is! Maar eerst nog even genieten van het laatste nachtje in mijn eigen bed in Nederland.

Slaap lekker allemaal!

1. Sandana:
    19 juli 2018
    Caitlin, slaap lekker, en heel veel mooie ervaringen in Nepal, you go girl!
  2. Eliane:
    19 juli 2018
    Slaap lekker en geniet nog even van pap, mam en zuslief. Hele goede reis morgen!
  3. Chantal:
    19 juli 2018
    Slaap lekker meid en alvast een hele goede reis!!
  4. Eef en Lot:
    19 juli 2018
    Heel veel plezier en een goede reis ❤
  5. Tjitske:
    Zal je missen Cees... maar ga genieten van deze gave ervaring 💪🏼 Yes you can 🤪