Het weekendtripje naar Pokhara

13 augustus 2018 - Pokhara, Nepal

Ook dit weekend hebben we een cultureel uitstapje gemaakt. Dit keer gingen we naar Pokhara. Dit is een stad vlakbij Chitwan! De heenreis verliep zeer voorspoedig en met 6 uurtjes rijden waren we bij het hotel aangekomen. Hier mochten we zelf kamergenoten uitkozen en na wat heen en weer schuiven had iedereen een kamer. Na wat vrije tijd en lunch was het tijd om op stap te gaan met de gids. Ik kan je met zekerheid zeggen deze gids was de meest slechte gids ooit. Zelfs ik wist meer te vertellen over de dingen die we zagen. (Ook vergat hij waar de busjes geparkeerd stonden en moesten wij hem de weg gaan wijzen....) We hebben dus maar een beetje rondgelopen bij het meer en dat was het. Al was het uitzicht weer prachtig! Vervolgens hadden we diner en ben ik na een douche naar bed gegaan. De dag begon namelijk om half 6, dus uitgeput was ik wel!

Op zondag hadden we de keuze om de zonsopgang te zien, maar dit werd afgeraden door de bewolking in het seizoen. We zijn dus niet om half 5 maar om half 9 de berg opgegaan. Op het uitkijkpunt aangekomen konden we hele mooi wolken bewonderen. Helaas was het nog niet open getrokken. Je kon wel een deel zien wat al best mooi was, maar ik had ook graag het Himalaya gebergte willen zien! Vervolgens gingen we naar een stroompje van wit water. (Geen idee wat de gids hier wilde laten zien. Ook de begeleiding wist niet wat de gids allemaal aan het doen was....) Vervolgens gingen we naar een andere hangbrug over een klein riviertje. Deze was iets meer wankel, maar mog steeds gaaf en niet angstaanjagend. Hierna was het al tijd voor lunch. In het hotel was de lunch helemaal nogniet klaar dus dat werd wachten. Na de lunch hadden we nog kort wat pauze om daarna onze reis te vervolgen. Eerst gingen we naar een waterval. Dit was opzich best cool om te zien, maar je zag maar een klein stukje dus je was snel uitgekeken. Het begon ondertussen ook hard te regenen. In deze regen gingen we een tempel boven op een berg bezoeken. Door de regen ben ik niet helemaal alle trappen opgegaan naar de tempel, want hier is het de gewoonte om je schoenen uit te doen en ik wilde mijn sokken graag drooghouden en mijn voeten ook. Voor diner gingen we buiten de deur eten. Het werd een restaurant met westers eten. Mijn eerste pizza na 3 weken. Die smaakte extra goed! Tot ons geluk mochten we ook weer in de stromende regen terug naar het hotel lopen. Na een douche ben ik naar bed gegaan, want 's ochtends vroeg mochten we weer in de busjes terug. De reis duurde helaas 8 uur...

Gelukkig hadden we daarna de rest van de dag op een uurtje na vrije tijd. In dit uurtje hebben we de activiteiten met de klassen bedacht en uitgewerkt. Hier zullen we morgen mee beginnen. Hier heb ik erg veel zin in!

Nu nog even genieten van het niks doen!