Afscheid nemen van de kids!

16 augustus 2018 - Kathmandu, Nepal

Vandaag hadden we weer voorlichting gegeven over tandenpoetsen en handen wassen. Mijn groepje kreeg een groep met alleen maar meisjes toegewezen. We dachten dat het wel leuk zou zijn, maar wat waren de meisjes verlegen. Er kwam geen woord uit. Zelfs niet als er Nepalees tegen ze werd gepraat. Toen we in het echt onze tanden gingen poetsen, werden ze wat spraakzamer. Ze begonnen te giechelen en te praten met ons. We hadden nog wat tijd over dus speelden we een spelletje. Nu vertrouwden ze ons volledig en hadden ze allemaal plezier.

Nadat de kleintjes weer in de lokalen zaten, mochten we nog 1x een les geven aan een klas. We kregen een klas die we al eerder hadden gehad dus de kinderen voelden zich erg op hun gemak. Veel creativiteit was er nog niet bij ze, maar het begon al wel wat meer te komen. Natuurlijk wilde ze allemaal op de selfie. Sommige vochten er zelfs voor. Wat ga ik dat missen!

Na de gezamelijke lunch was er een afscheidsceremonie voor onze groep. Hierin werden culturele en bijzondere dansen laten zien. Ook mochten 4 mensen wat zeggen tegen de school. Ik was uitgekozen om wat te zeggen. Ik was als eerste van de 4. In de speech hebben mijn Nepalese taalkennis even laten zien (dit was heel beperkt hoor! Niet meer dan hallo, mijn naam is en bedankt 😂). Aan het einde mochten we allemaal op het podium komen om mee te dansen. Helaas moest hier een einde aan komen, want de kids moesten weer lessen volgen! De band die ik opgebouwd heb met de kinderen in 2 weken is onbreekbaar. Dat is iets wat ik heel erg ga missen. Het spelen, het voeren en het plezier maken met de kinderen.

Morgen staat onze laatste dag op het programma. Dit gaat een cultuur dagje worden!
HET EINDE IS INZICHT 😣