Een leerzame dag

15 augustus 2018 - Kathmandu, Nepal

Vandaag hebben we de hele dag op de school doorgebracht. Lessen geven aan de kinderen stond op het programma. We kregen kinderen van alle leeftijden om te vermaken. Creativiteit is iets wat de kinderen weinig hebben. We hebben dus niet hele inhoudelijke lessen gegeven, maar vooral spelletjes gedaan waarbij ze creatief moesten zijn. Tijdens galgje werden vaak dezelfde woorden gedaan. Hier was het ontbreken van creativiteit duidelijk te zien. We hopen dat de kinderen na vandaag wat meer creatief zijn geworden.

Het lachen van de kinderen en de high fives zijn het hoogtepunt van de hele trip. Het geeft zo'n goed gevoel om kinderen gelukkig te maken. Een ander hoogtepunt van de reis was het voeren van de 5 jarige. Communicatie is er alleen door gezichten te trekken, maar ook dit zorgde voor glimlachen op de schattige gezichtjes. Hierdoor weet ik zeker dat ik met kinderen wil werken!

Voor diner gingen we naar een westerse plek. Hier had ik mijn tweede pizza van de trip. Ik kan je vertellen dat die heel goed smaakt. Hier waren ook de mensen van het 4 weken project. We hebben gezellig wat gekletst met zn allen.

Morgen laatste dagje op de school helpen!