Dagje strand wordt avontuur

21 december 2019 - Piha, Nieuw-Zeeland

Op vrijdag ging ik met Petra en 2 vriendinnen van haar naar een strandje. Alle 3 mogen ze nog niet rijden met andere tenzij hun ouders ernaast zitten, dus normaal gaan ze heel milieuvriendelijk met 3 losse auto's op pad. Vandaag kon ik mee en ik mag gewoon net zoals in Nederland helemaal zelfstandig en met iedereen in de auto rijden. Het was een anderhalf uur rijden waarvan 1/3 over een zandweg die vrij smal en slingerend was, maar die wegen brengen je naar de mooiste strandjes. Daar aangekomen moesten we een half uurtje naar beneden lopen voor het strand. Het was een zwartachtig strand. OPZOEKEN WAAROM ZWART. Het was onderweg van stralend blauw naar bewolkt gegaan, dus inplaats van gelijk zwemmen gingen we op verkenning. Over een heuveltje heen lag nog een deel strand. Hier zijn we maar niet verder opgelopen. Een man was hier helemaal 1 met de natuur tijdens zijn yoga (met 1 bedoel ik ook echt 1 en was hij dus kledingloos). Tijdens onze wandeling naar beneden was er een klein bruggetje die een ander pad leek. We besloten dit pad te gaan doen en kwamen op het strand het enige stel dat er was tegen die ook benieuwd waren naar het pad en het uitzicht van een hoger punt. Wij met z'n alle omhoog lopen. Op een gegeven moment liep het vrij dood. Je kon zoals de man van het stel als amateur en ongezekerd op je teenslippers gaan rotsklimmen, maar dat vonden we toch niet echt een goed idee. Terwijl we wachten op Petra en de man om terug te komen, zagen we een zilvere jeep aan de andere kant van de berg staan en mensen naar ons wijzen. Wij zwaaiden maar naar ze. Even later beginnen ze foto's te maken van ons wat we toch wel een beetje raar vonden

Toen we weer op het kruispunt waren, stonden er mannen iets lager op de bergen te schreeuwen naar ons en met een fluitje ons te roepen. Het was niet heel uitnodigend en meer aggressief. Wij renden snel naar boven naar de auto. De klim naar boven was pittig zwaar in versnelling. Eenmaal boven lopen we de laatste bocht om en zien we daar 3 mannen met camera en een vrouw op ons afstappen. Ze beginnen te schreeuwen en ons af te schermen. Blijkbaar waren we op zijn prive terrein gekomen, maar we hadden nooit een bordje gepasseerd. Boven waren namelijk allemaal hekken en bordjes. Daar waren we dus maar niet gaan lopen of doorsteken. De man van het stel zegt ons door te lopen, maar de man ging pal voor ons staan. Petra draaide haar rug naar hem waardoor hij interesse verloor en voor mij kwam staan. We hadden van te voren gezegd als er iets gebeurd doe alsof je geen engels kan en praat alleen in het Nederlands. Ik begin dus in het Nederlands tegen hem te schreeuwen dat ik zijn taal niet spreek en dus niet begrijp wat hij zegt. Hij probeert vol te houden, maar 1 van de andere mannen zegt dat ik het toch niet begrijp. We lopen snel naar de auto en doen de deuren op slot als we in de auto zitten. We zien namelijk de boze man aan de autodeur van het stel trekken. Beide hebben blijkbaar zoveel kracht gezegd dat de boze man de deurhendel er heeft afgetrokken. Even verderop zijn we beide gestopt en hebben we contactgegevens uitgewisseld voor het geval er aangifte tegen ons gedaan wordt etc. Thuis gelijk het verhaal verteld, want ze hadden ook ons kentekenplaat gefilmd. Uiteindelijk besloten om niks te doen zolang er niks tegen ons gedaan wordt. Tot nu toe hebben we niks gehoord, dus laten we het achter ons en beschouwen we het als een avontuurlijk tripje naar het strand, waar we uiteindelijk niet gezwommen hebben.