De nieuwe coach

4 november 2019 - Waiheke Island, Nieuw-Zeeland

De maandag na het toernooi hadden we een teamuitje gepland om elkaar beter te leren kennen en met elkaar iets te doen buiten softbal om. We hadden de veerboot van 10 uur 's ochtends, wat best vroeg was na het weekend. Op het eiland werden we door een busje rond gereden. Het eiland is zeker prachtig en veel natuur. We begonnen de dag op een wijngaard. Hier mochten we proeven van verschillende soorten wijnen. (Het was misschien nog wel wat vroeg hiervoor; 12 uur) Ik kan heb nog steeds vrijwel dezelfde mening over wijn, behalve een hele zoete dessert wijn. Het was prachtig weer, dus we hebben nog even buiten op het terras gezeten. Na de wijngaard gingen we op bezoek bij The Mad Butcher. Dit is een van de beroemdste slagers van het land en een groot sportfanaat. We mochten zijn collectie in de garage zien. Echt alles stond vol. Van rugby tot fietsen tot kajakken. Hele aardige man, die helaas begint te lijden aan ouderdomskwalen.

Hierna was het tijd om gezellig te barbecueën bij de coach thuis. Hij woont heel mooi afgelegen midden in bos. Het huis deed me ook erg veel denken aan een boomhut. Ik zou zeker zo kunnen leven als je klaar bent met werken of werk vanuit huis kan doen! We hadden allemaal heel erg naar ons zin en drankjes voor speciale gelegenheden werden uit de kast gehaald. Alleen een half uur voor einde ging het mis. Softbal werd toch het gespreksonderwerp. Er zijn gebeurtenissen voorgevallen die uiteindelijk ervoor hebben gezorgd dat de coach in goed overleg met de club heeft besloten zich terug te trekken.

De dinsdag hebben we alleen met de meiden getraind, dus ook geen assistent-coach, clubeigenaar of manager. Het was een hele goede training en we hebben het nodige besproken. Het was zo verrassend dat alle meiden elkaar mochten en het probleem niet in de groep onderling zat, maar tussen de groep en de coach. Na de training is in een overleg besloten dat de 2 Amerikanen de training en grote deels van de wedstrijden voor rekening nemen als coaches en dat de assistent-coach zou blijven en helpen en dat de Barbara (clubeigenaar) zou helpen bij de wedstrijden indien mogelijk.

Met deze nieuwe samenstelling en verdeling hebben we zaterdag weer (voor mij eerste) een competitie wedstrijd gespeeld. We speelden veel meer als een team en straalden meer zelfvertrouwen uit. Helaas viel het kwartje net niet onze kant op en verloren we 5-6 tegen Ramblers. (Gefeliciteerd Lisa, goed gespeeld!) We hadden een goede pot gespeeld en tuurlijk is er ruimte om te verbeteren, maar we hadden al een grote stap vooruit gemaakt. Iedereen ging eigenlijk vrij tevreden van het veld af. Ik denk over een paar weken dat we het nog wel eens heel moeilijk kunnen maken voor de teams. We worden nu nog niet een beetje als de mindere club gezien. Vanavond en donderdag hebben we weer training en we gaan er weer vol voor zaterdag!

1. A kramer:
    6 november 2019
    heel leuk verslag groetjes o &o kramer