De eerste training

23 oktober 2019 - Howick, Nieuw-Zeeland

Gisteren was voor mij de eerste training met Howick Softball. Het team bestaat uit super leuke en aardige meiden. De leeftijden verschillen van 15 tot in de 20. Ik ben dus ongeveer het gemiddelde. Ik kan nog niet iedereen uit elkaar houden en heb mezelf ook meerdere keren aan dezelfde voorgesteld. Verder ben ik de halve wereld over gevlogen en je zal het amper geloven, maar in het team is er nog een Caitlin (en nog hetzelfde geschreven ook!).

Het veld zelf is anders dan ik gewend ben in Nederland. Het gravel lijkt hier meer op zand en de backstop is anders opgebouwd en hangt daardoor meer over het veld heen. De coach zei wel dat ieder veld in Auckland totaal anders is, dus we gaan het zien.

Van het weekend hebben we een toernooi met 4 wedstrijden zaterdag en 4 wedstrijden zondag. Je kan niet veel sneller op elkaar ingespeeld worden denk ik. Maandag erna gaan we met het team lekker barbecueën.

Vandaag heb ik ook al een stuk gereden en ik ben aan de goede kant gebleven. De 2 jongens opgehaald van school, onderweg nog gestopt om wat te tennissen. Daarvoor had ik al een stuk hardgelopen met de hond en Rachel (de moeder). De familie is zeker sportief en ik ben zeker nog niet helemaal geacclimatiseerd. Ik kon het nog niet helemaal volhouden, maar met een paar dagen zal het wel gaan. (De heuvels die wij niet hebben zijn dan ook niet mijn favoriete onderdeel tijdens het hardlopen). Het schijnt ook dat de uv straling hier veel sterker is dus dat wordt veel smeren en petten dragen en niet verbranden hopelijk!