Allemaal samen

23 juli 2018 - Kathmandu, Nepal

In de ochtend zijn we met een staflid de stad ingegaan om geld te wisselen en een simkaart te kopen. Tijdens het geld wisselen kwam er een man naar ons toe met een ID van een jongen op de universiteit. Hoe vroeg of we het van hem wilde kopen, maar na 1 nee hebben we hem maar genegeerd. Ondertussen hadden Jiani, het staflid en ik een gesprek over onze afkomst. Jiani is deels Chinees en de man verstond dat dus hij zei: 'Ik kan ook een beetje Chinees. MIAUW !' We zijn maar weggelopen, maar hebben wel gelachen om hem. (De man ook om zichzelf). Vervolgens zijn we een simkaart gaan kopen. Dit duurde erg lang dus ik ben op een stoeprandje gaan zitten en heb de voorbij komende mensen bekeken. Het verkeer was nog steeds gekkenhuis. Opvallend was dat vooral de mannen de mondkapjes voor hadden en helmen op de scooters, maar vrouwen niet. De vrouwen zijn hier erg bedekt gekleed, maar de kleding is erg kleurrijk en mooi versierd met kralen.

De rest van de dag was ik samen met mijn kamergenoot Jiani een beetje aan het ronddwalen door het hostel wachtend op de andere vrijwilligers om te arriveren. Gedurende de dag kwamen er steeds meer mensen alleen waren die hier voor het 3 weken project. Jiani en ik nodigde iedereen uit om gezellig bij ons op de kamer te komen, maar op een gegeven moment waren er zoveel mensen aangekomen dat het niet meer paste en we maar naar het overdekte terras zijn verplaatst. De rest van de dag hebben we gezellig samen doorgebracht.

1. C kramer:
    23 juli 2018
    Hallo caijlings ga je nu chineesnel leren als weer thuis bent groetjes op en o snoep